close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מדריך לסטארטאפיסט

מערכת שורשכג סיוון, תשפ15/06/2020

אם נכנסתם למדריך זה, קרוב לוודאי שאת או אתה רוצים לקדם סטרטאפ, אולי עד להנפקה או לאקזיט המוצלח...

תגיות:
גם בישראל 2020, לבני אומת הסטארטאפ שפע תעוזה, רצון והרבה חלומות גדולים על התעשרות והצלחה. אם נכנסתם למדריך זה, קרוב לוודאי שאת או אתה רוצים לקדם סטרטאפ, אולי עד להנפקה או לאקזיט המוצלח. השלבים הבאים יעזרו לכם להתקדם בכיוון הנכון, בלי טעויות.

שייפו את הרעיון שלכם בהצלחה
כל סטארטאפיסט צריך דבר ראשון רעיון. אבל, ניצוץ של רעיון טוב רחוק מלהספיק. להרבה חבר'ה, מנוסים יותר או פחות בהייטק, יש רעיונות כמעין השופע. לכן, אחרי שיש לכם רעיון זוהר במיוחד, שייפו אותו. נסחו אותו בצורה מאוד ברורה וישירה – כיצד הוא יכול להפוך למוצר
ממשי. כיצד הרעיון הזה יכול לאפשר פיתוח של מוצר ששווה כסף. אילו אנשים, חברות או ארגונים יכולים להפיק תועלת ממוצר שכזה. אם הרעיון שלכם עדין לא בשל, השקיעו בו עוד מחשבה, היעזרו בתרשימי זרימה לפי הצורך. לא פחות חשוב: בדקו שלא קיים כבר בשוק רעיון הדומה לשלכם. אם קיים, נסו להפוך את היוזמה שלכם לנישה שמספקת ערך מוסף, שעדיין לא קיים.

נסו להרכיב צוות מנצח
בעלי רעיונות מעולים לא תמיד יודעים כיצד להשלים את הפיתוח שלהם ואיך לממש אותם. כמדריך לסטארטאפיסט אנו מציעים לכם להרכיב צוות מנצח. הצוות צריך לכלול אנשים בעלי מיומנויות שונות, משלימות. אם אחד יהיה אחראי על הצד הטכני, אחר יהיה אחראי על הצד השיווקי. אם יש לכם כבר צוות טכני קיים, נסו לשלב בצוות גם איש שיווק או מנהל מוצר. גופי השקעה או אנג'לים נוטים להעדיף להשקיע בסטארטאפים שכוללים צוות עבודה קיים, מתואם ואיכותי.

חפשו משקיעים בהתאם לשלב חיי הסטארטאפ
גורמים שונים יכולים ומעוניינים להשקיע בסטארטאפ. אך לא כל גורם מוכן להשקיע בסטאראפ שאיננו בשל. בשלב הראשוני, מקובל בדרך כלל לחפש משקיעים מהסביבה הקרובה. אם המיזם קצת יותר מתקדם, אפשר לעניין אנג'לים ומשקיעים עם קצת יותר ניסיון ואפילו ערך מוסף. רק לאחר שקיים כבר בסיס של פיתוח, ניתן לעורר באמת עניין אצל משקיעים גדולים. דעו כי מדריכים מפורטים למציאת משקיעים יכולים לעשות לכם סדר נוסף בעניינים.

שמירה על הקניין ושמירה על הזכויות
במידה ויש לכם פטנט או תוכנית מנוסחת היטב, ניתן להתייעץ עם משרד פטנטים לגבי רישום פטנט. אך חשוב לא פחות, לאזן בין הזכויות, הגדרות התפקיד והתגמולים של כל העוסקים במלאכה. לפני שחותמים חוזה עם משקיעים, יש לדעת בדיוק איזה אחוז מהרווחים יקבל המשקיע ועד כמה תדולל האחזקה של בעלי העניין המקוריים. בכל פעם שמנפיקים אופציות או כאשר מכניסים משקיעים נוספים, יש לבדוק בדיוק איך הדבר משפיע על הבעלים הקיימים או המשקיעים שכבר ישנם. הרבה סטרטאפיסטים גילו מאוחר מדי שהם העבירו יותר מדי מניות או זכויות החלטה לידיו של משקיע, מה שמגביל מאוד שינויים בהמשך הדרך.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה